maanantai 18. helmikuuta 2013

Tallilla :)

Moi! ei oo mittään tekemistä ko oon sairas nii kirjotan nyt ko oon ollu tallilla viis päivää yhellä tallilla.

Eka päivä:
Ratsastin Vincent-nimisellä vuonohevosella. Annika on myös ratsastanut sillä.
Vinski on ainakin mun mielestä tosi kiltti ja reipas. Mun lempiheppa nykyään! :)
Kumminkin kun olin päässyt selkään aloin heti ravaamaan (alkukäynnit oli jo menty) ja ravasin jonkun aikaa. Jalustimet oli aika lyhyet ja oli aika hankala keventää.
Sitten alettiin laukkaamaan ja ensin nostin ravin toisessa kulmassa ja seuraavassa kulmassa nostin laukan. (tai siis yritin mutta ei se oikein nostanut :))
Alussa se lähti aika reipasta ravia ja oli koko ajan ilman lupaa nostamassa laukan. Kun sitten annoin laukkapohkeet niin se vaan ravas tai sitte laukkas pari askelta ja pysähty raviin.
Meinasin tippua ainakin kahdesti. Ensimmäisellä kerralla toinen jalustin lähti jalasta ja olin juuri tippumassa, mutta en kumminkaan tippunut. :)
Toinen kerta melkeen sama juttu mutta lähti nopeeta ravia ravaamaan ilman lupaa ja yritin siellä pysäytellä Vinskiä ja olin taas tippumassa.

Seuraava päivä:
Nyt kerron vähän lyhyemmin ratsastuksesta.
Olin seuraavanakin päivänä tallilla ja Vinski oli tosi reippaalla tuulella.
Se nosti heti laukan ja laukkas reippaasti.

Sitä seuraava päivä :D
Menin tallille illalla mutta ei sinä päivänä ratsastettu ja jäätiin yöksi tallille.

Vielä seuraavampi päivä:
Nyt mentiin pieniä esteitä ja Vinski oli taas aika reippaalla tuulella.
Mentiin ensin laukassa pientä ristikkoa ja sitte vähän korkeempaa. En tiiä miltä mun kevyt istunta näytti. :)
Sitte mentiin vähän välikäyntiä ja otettiin satula pois.
Ravattiin ilman satulaa vähän aikaa ja sitte tein siellä kaikkia maailmanympärysmatkoja käynnissä ja ravasin väärinpäin ja olin naisten istunnassa ja tipuin kolme kertaa kun olin naisten istunnassa.
Sitten mentiin vähän välikäyntejä ja aloitettiin örkkileikki. :)
Se meni näin: joku ihminen on örkki ja sen pitää saada koskettua Vinskiä.
Joku laukkaa örkkiä karkuun Vinskin selässä ja jos örkki saa koskettua Vinskiä niin ratsastaja ja örkki vaihtuu. 
Tuo on paras leikki hevosen kanssa mun mielestä! Se oli tosi mukavaa!
Onnistuin tippumaan ainakin kymmenen kertaa. Kaikki tippumiset olivat minun syytäni niin kuin tippumiset yleensä ovat ratsastajan vika.
Laukattiin ilman satulaa ja melkein aina laukkapätkän päätteeksi tipuin. ;D
Se vähän niin kuin kuului siihen leikkiin että lopussa tippu. :)
Harmi ko en laskenu tarkkaan monesti tipuin ko aikoin laskia kaikki tippumiset.

 5. kerta eli eilen.
Pitkästä aikaa vähän järkevämpi otsikko. :D alotettiin melkein heti örkkileikki ja tipuin taas mutta nyt vain pari kertaa. Oli taas mukavaa! 
En jaksa kertoa tästä kerrasta enempää ja saa laittaa kommenttia.
Onko mukava että on postausta muultakin tallilta?
-Venla-

4 kommenttia:

  1. Sori Venla mutta tippuminen EI ole aina ratsastajan vika!

    -Annika-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Opettele lukemaan! "Kaikki tippumiset olivat minun syytäni niin kuin tippumiset yleensä ovat ratsastajan vika."
      Alkaa jo pikkuhilja ärsyttää ku blogin pitäjät märisee toisille kommenttiboxissa......

      Poista
    2. ?? Kaks kertaa oon vasta sanonu

      -Annika-

      Poista
  2. On tosiaanki mukava kun tulee välillä muualtakin talleilta postauksia.
    -Eerika-

    VastaaPoista